شرکت مارلیک

واردات پمپ کمپرسور از گمرک + شرایط ترخیص

واردات پمپ کمپرسور

فهرست مطالب

ترخیص پمپ کمپرسور

ترخیص و واردات پمپ کمپرسور

اگر شما هم ترخیص و واردات پمپ کمپرسور را بارها انجام دادین، حتما میداتید از جمله کشورهایی که این کالا از آن ها به ایران وارد میشوند، چین و اروپا هستند. پس برای اینکه بتوانیم مراحل ترخیص کالا را از گمرک به درستی پیش ببریم نیازمند این هستیم که قوانین آن را بدانیم.

شما باید تمامی بخشنامه های موجود در این باره را مطالعه کنین و با رعایت آن از به وجود آمدن مشکل در واردات پمپ کمپرسور و سپس ترخیص آن جلوگیری کنین. همچنین اگر اطلاعات و تخصص کافی در این زمینه ندارین به شما پیشنهاد میدهم تا با مشاورین مارلیک در این زمینه در ارتباط باشین و کار را به ما بسپارید.

چرا واردات پمپ کمپرسور ضروری است؟

با توجه به استفاده و کاربرد مهمی که پمپ کمپرسور در صنایع مختلف دارد و ایران به دلیل تحریم هایی که با آن رو به رو است قادر به تولید این وسایل نمیباشد، واردات کمپرسور به ایران بسیار حیاتی است؛ زیرا میتواند نیاز های اساسی صنایع متعدد را تامین کند.

واردات پمپ کمپرسور

گمرک ها در ترخیص کمپرسور چه سهمی دارند؟

ترخیص پمپ کمپرسور به وسیله گمرک ها با هزینه های مختلفی رو به رو است که البته بسته به کشور مقصد و نوع کمپرسورمتفاوت است. در صنایع مختلف ماشین‌آلات زیادی وجود دارد و بیشترین میزان واردات به ماشین‌آلاتی اختصاص دارد که دارای کد ۸۴۰۱ تا ۸۴۸۷ هستند. در واقع، ماشین آلات موجود در بخش 14 آیین نامه گمرکی با کد تعرفه 8414 تا ۸۴۱۴۹۰۹۰ دستگاه هایی نظیر پمپ و کمپرسور هوا و سایر دستگاه ها می باشند. این دستگاه ها عبارتند از: ماشین زاینده باد، کمپرسور گاز، پمپ هوا و بی هوا، هواکش، هواساز، هود آشپزخانه و ترخیص توربو شارژر، کالای هواساز،کمپرسور تامین هوای فشرده جهت راه اندازی موتور هواپیماها.

بیشترین سهم ترخیص و واردات پمپ کمپرسور به کشور چین تعلق دارد، که این سهم 35% است و سهم وزنی آن 50 % است. جالب این است که بدانید واردات پمپ و کمپرسور هوا و ترخیص آنها با توجه به نوع حمل، درخواست بازرگانان و همچنین درخواست شرکت های وارد کننده کالا از گمرک ها و کشور مبدا انجام می شوند. در واقع، در سال 95 شاهد بیشترین حجم ترخیص پمپ و کمپرسور  از گمرک شهید رجایی بودیم که سهم وزنی آن 48 درصد و سهم ارزشی اش 44 درصد می باشد. دومین گمرک که با بیشتر میزان ترخیص کمپرسور هوا همراه است گمرک قزوین می باشد که که دارای 13 درصد سهم وزنی و 27 درصد سهم ارزشی می باشد.

سومین جایگاه برای ترخیص پمپ و کمپرسور هوا به گمرک تهران تعلق دارد که دارای سهم وزنی 6 درصد و سهم ارزشی 8 درصد است. در رابطه با گمرک غرب تهران نیز باید بگوییم که ششمین جایگاه را در واردات پمپ و کمپرسور هوا و ترخیص آنها دارد که سهم ارزشی آن 3 درصد و سهم وزنی اش 6 درصد می باشد.

 

کد تعرفه های گمرکی برای واردات پمپ کمپرسور

کدهای تعرفه گمرکی برای پمپ‌ها و کمپرسورها معمولاً بر اساس نوع و کاربرد آنها تعیین می‌شود. در گمرک، از سیستم تعرفه گمرکی HS (Harmonized System) استفاده می‌شود که کدهای بین‌المللی برای شناسایی و طبقه‌بندی کالاها فراهم می‌کند. در اینجا ما کدهارا برای واردات پمپ کمگرسور برایتان شرح داده ایم:

واردات پمپ کمپرسور

مدارک لازم برای ترخیص پمپ کمپرسور از گمرک

برای ترخیص پمپ کمپرسور یا هر کالای دیگر، شما نیاز به تعدادی اسناد و اطلاعات دارید که ممکن است با توجه به قوانین و مقررات کشور شما متغیر باشد. در اینجا چند مورد از اسناد و مدارک مورد نیاز برای تزخیص پمپ کمپرسور را برایتان آورده ایم:

  • فاکتور فروش (Commercial Invoice): فاکتور فروش، یک سند مهم است که جزئیات مربوط به معامله شامل قیمت، تعداد و توضیحات کالاها را شامل می‌شود.
  • لیست بسته‌بندی (Packing List): این سند شامل اطلاعاتی مانند وزن، ابعاد و توضیحات بسته‌بندی محموله است.
  • حکم اختصاصی (Bill of Lading یا Airway Bill): حکم اختصاصی اسناد حمل و نقل است که جزئیات مربوط به حمل و نقل کالاها را دریافت می‌کند. در صورت حمل از طریق دریا، از Bill of Lading و در صورت حمل از طریق هوا، از Airway Bill استفاده می‌شود.
  •  گواهی مبدأ (Certificate of Origin): این سند نشان‌دهنده کشوری است که کالا در آن تولید شده است. ممکن است برخی از کشورها درخواست گواهی مبدأ را داشته باشند.
  •  مدارک اداری: شما ممکن است به مدارک اداری مانند اظهارنامه و سایر مدارک مالی برای اطمینان از پرداخت مالی و اجرای تعهدات مرتبط با ترخیص نیاز داشته باشید.
  •  مدارک مربوط به محتوای فنی: بسته به نوع کمپرسور، ممکن است نیاز به مدارک فنی مانند فاکتورهای فنی، گواهی‌نامه‌ها و استانداردهای مرتبط با کمپرسور داشته باشید.
  • مدارک مربوط به بارنامه

انواع پمپ کمپرسور برای ترخیص

در اینجا انواع کمپرسور را برای واردات و ترخیص شرح داده ایم:

واردات پمپ کمپرسور

توضیحات تکمیلی واردات و ترخیص پمپ کمپرسور

بعد از اینکه تمام کارهای لازم برای ترخیص و واردات پمپ کمپرسور انجام شد تنهاچند مورد دیگر میماند که باید به آنها توجه کرد:

  1. بررسی کردن بازار داخل برای آگاهی از شرایط فروش کالای مورد نظر
  2. بررسی کردن کامل رقیبا
  3. چک کردن وضع بازار درباره قیمت های تمام شده
  4. بررسی کیفیت کالای خریداری شده برای عرضه در بازار
  5. چک کردن میزان سود آوری محصول پس از فروش
  6. آگاهی از ممنوعیت های موجود برای واردات پمپ کمپرسور

آخرین سخن

شرکت مارلیک با بیش از 10 سال سابقه عالی با بهره گیری از متخصصین حرفه ای در تمامی امور واردات و ترخیص کالا در خدمت شما بازرگانان عزیز میباشد. شما می توانید جهت دریافت اطلاعات و کسب آگاهی بیشتر در زمینه واردات و ترخيص پمپ کمپرسور هوا و انواع آن با کارشناسان ما در تیم مارلیک تماس حاصل نموده و بهترین خدمات و مشاوره رایگان را از این شرکت دریافت نمایید.

مارلیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − پنج =